PUIESTI

Scoala Gimnaziala

ERASMUS - 27.10-02.11.2024

În perioada, 27.10.-02.11.2024, echipa de mobilitate a Școlii Gimnaziale Puiești, constituită din: Rădulescu Liliana, Petrescu Marius și Ionescu Enache Ion au participat în cadrul proiectului Erasmus+ ID proiect: 2024-1-RO01-KA122-SCH-000216222 la etapa de mobilitate organizată în Istanbul-Turcia de către Asociația EDU2GROW (Portugalia). Cele 7 zile de mobilitate s-au desfășurat astfel:

Prima zi a debutat prin cunoașterea formatorilor și a colegilor de proiect din cele 3 țări: Turcia, Portugalia, România și prin introducerea în curs.

S-au vizat:

- evaluarea nevoilor și așteptărilor;

- jocurile interculturale;

- legătura dintre cultură și incluziune;

- stereotipuri și prejudecăți în clasă;

- valori culturale și de grup.

Fiecare țară a pregătit un stand reprezentativ pentru propria țară și a promovat valorile și obiceiurile.

În cea de-a doua zi a proiectului am avut ca temă “Educația non-formală". În cadrul acestui curs s-au clarificat aspecte referitoare la principiile educației non-formale, și am discutat despre faptul că educația non-formală implică în învățare minea, inima și trupul, și se finalizează cu o reflexie a cea ce am realizat. Educația non-formală constituie un proces complex de socializare și de individualizare a ființei umane, în drumul său spre umanitatea înțeleasă ca existență de sine stătătoare.

În cea de-a treia zi a proiectului am avut ca temă "Comunicarea dinamică a grupului".

În prima parte a cursului am realizat o hartă conceptuală colaborativă despre ce înseamnă o clasă inversată.

În cea de-a doua parte a cursului am format o echipă cu 3 profesori de la o școală din Iași cu care am pornit la "Vânătoarea prin oraș".

Prima sarcină a fost să utilizam tramvaiului pentru a ajunge la Moscheea Albastră, urmând să facem o poză de grup în interiorul acesteia.

A doua sarcină a fost să discutăm despre etapele dezvoltării grupului modelului lui Tuckman(formare, furtună, normare, performare, finalizare) și cum îl putem aplica în activitatea didactică. Ca echipă, folosind brainstorming-ul am creat un conținut digital care explică modelul.

A treia sarcină a fost să explorăm împreună bazarul de mirodenii și să facem o poză de grup în interiorul bazarului.

Ziua s-a încheiat cu o croazieră culinară pe Bosfor, degustând bunătăți tradiționale turcești, care ne-au încântat papilele gustative.

În cea de-a patra zi a proiectului am avut ca temă "Metode non-formale de incluziune".

Astăzi am avut oportunitatea de a găsi răspunsul la întrebarea "Ce este incluziunea și ce este nevoie ca aceasta să funcționeze?", asistând la activități într-o școală din Istanbul, Turcia.

În această școală cadrele didactice au pregătirea didactică necesară integrării diferitelor tipuri de elevi. Școala vizitată oferă elevilor facilitățile necesare desfășurării activităților: sală de consiliere pentru copiii cu Cerințe educaționale speciale, de lectură, sală de jocuri, de muzică, de dans și de teatru.

Mergând în această școală am rămas impresionați de căldura cu care am fost întâmpinați, atât de către cadrele didactice, cât și elevi.

În a 5-a zi tema a fost "Diseminarea proiectelor europene".

În prima parte a cursului am discutat despre planificarea activităților de diseminare și valorificare.

În cea de-a doua parte a cursului am discutat despre folosirea platformei E-twining.

Am avut ocazia să întâlnim pe doamna Agavriloaiei Eliza manager de proiecte Erasmus+ care ne-a detaliat pașii implementării unui proiect de succes.

Tema celei de a 6-a zi a fost ”Educatie non-formală prin natură și artă”

Folosind link-ul https://www.footprintcalculator.org/home/en am descoperit care este amprenta noastra ecologică (WHAT IS YOUR Ecological Footprint?) prin completarea unui chestionar cu întrebari legate de stilul nostru de viață ( Ce mâncăm?, Cu ce călătorim mai des?, În ce fel de casă locuim? Și Cât gunoi producem?) am descoperit care ar fi numărul de planete necesare să traim dacă toata lumea ar avea acelaș stil de viață ca noi.

În ultima zi de curs a avut loc "Ceremonia de certificare".

Cursul s-a finalizat prin înmânararea certificatelor.

Suntem bucuroași că am participat la un asemenea proiect încărcat de experiențe educaționale și culturale.